72. ASTRONOMIA: UN PUNT BRILLANT AL CEL 

Sessions: 1
Observacions:

Durada: 60
Observacions Durada: Més 45'min. per muntar i 45'min. per desmuntar

Lloc: A L'INTERIOR. A una Aula amb alçada de sostre de 3,5 metres
Màxim per grup: 5

Destinataris

P4 educació infantil
P5 educació infantil
1r educació primària
2n educació primària
3r educació primària

Responsable/s

GALARZA LOZANO NURIA  

 

Descripció
Es farà una sessió de planetari amb el software interactiu Space Creafter Pro, on entrarem en una cúpula per poder observar i reconèixer diferents punts brillants: Veurem d’una manera lúdica i interactiva. Satèl·lits, planetes, constel·lacions i galàxies.

Objectius
- Conèixer què són els punts brillant del cel, les constel·lacions més significatives, així com la ubicació i moviment d'astres en la volta celeste.
- Distingir diferents tipus de cossos celestes del sistema solar.
- Promoure l'interès i curiositat per l'observació del cel nocturn.


Continguts
Conceptes: - Moviment de la volta celeste i reconeixement de les constel·lacions.
- Llegendes de les diferents constel·lacions.
- El sistema solar i els planetes.
- Els satèl·lits.

Procediments: A través d'una sessió de planetari i un software interactiu podrem distingir diferents punts brillants al cel. Farem un passeig pel nostre sistema solar veient planetes, satèl·lits, asteroides.
Descobrirem com són les galàxies.

Actituds: - Valor pels aspectes estètics, pràctics i culturals de les estrelles.
- Interès i curiositat per l'observació del cel nocturn.
- Implicació en la conservació del medi ambient


Metodologia
Abans: Es concreta amb el centre educatiu una data i un espai per a la seva realització. Aquest taller requereix un muntatge i preparació prèvia. Anem al centre amb antelació per poder muntar.
Es concretarà amb el professorat quins temes volen treballar i s’adaptaran les explicacions.

Durant: A través d'un muntatge d'una cúpula (Cedida per LEADER) i un software desenvolupem el taller d'astronomia en funció de la temàtica que el professorat vol treballar.

Després: Es podran treballar a l’aula tots els conceptes treballats.

Recursos

MaterialEquipamentAporta respoAporta centre
Presentació, vídeo 
Ordinador 
Cupula 


Observacions

S'haurà de disposar d'una aula amb una alçada de sostre de 3,5 metres.