180. UN SANT JORDI DIFERENT. COMPTANT AMB ELS CONTES 

Sessions: 1
Observacions:

Durada: 120
Observacions Durada:

Lloc: Aula
Màxim per grup: 5

Destinataris

1r educació primària
2n educació primària
3r educació primària
4t educació primària
5è educació primària
6è educació primària

Responsable/s

GALARZA LOZANO NURIA  

 

Descripció
Amb la narració d’una nova versió de la llegenda de sant Jordi veurem com podem reinventar els contes i comptar amb un missatge basat en la coeducació, l’amistat i la cooperació. Farem també una dinàmica on les i els alumnes reinventaran els contes tradicionals.

Objectius
- Valorar la lectura
- Fomentar la creativitat a través de la narració
- Treballar la coeducació i l'educació ambiental
- Crear noves històries a partir de contes tradicionals


Continguts
Conceptes: - Històries i llegendes
- Coeducació
- Els contes tradicionals

Procediments: -Inventar noves històries narrades.
-Desenvolupar la imaginació a través de la creativitat narrativa.
- Crear una titella amb imaginació.

Actituds: Valorar i respectar a les persones i l’entorn.


Metodologia
Abans: Abans d'arribar al centre educatiu es coordinarà l'activitat amb el professorat i es demanarà que els alumnes pensin en un conte tradicional i puguin dur-lo a l'aula. Durant l'activitat farem una dinàmica on reinventarem les històries dels contes tradicionals que han dut a classe.
També hauran de dur un mitjó vell amb el qual farem una titella.

Durant: Es farà una dinàmica on els i les alumnes hauran d'inventar una història a partir de contes tradicionals, després farem una titella amb materials reutilitzats.
Després:

Recursos

MaterialEquipamentAporta respoAporta centre
Presentació, vídeo 
Titeller i material per fer una titella 
Un mitjó vell i un conte tradicional 


Observacions