Sessions:
1
Observacions:
Durada:
120
Observacions Durada:
Lloc:
Aula
Màxim per grup:
25
Destinataris
| 1r ESO |
| 2n ESO |
| 3r ESO |
| 4t ESO |
| FPB |
| CFGM |
| CFGS |
| 1r batxillerat |
| 2n batxillerat |
| EPA (educacio persones adultes) |
| altres grups |
| ARTISTIC BATXILLERAT |
Responsable/s
Descripció
Farem una dinàmica a l’aula per veure els recursos hídrics a Menorca
Començarem pels diferents sistemes de canalització i magatzematge; com s'empraven antigament i com s'empren avui.
Continuarem descobrint com ens abastim d'aigua a l'illa, com està aquest recurs, com l'utilitzem i els problemes derivats del seu malbaratament i contaminació.
Per treballar aquests temes farem un taller manipulatiu on veurem la intrusió salina i la contaminació dels aqüífers mitjançant la realització d'una representació d’aqüífer en una ampolla.
Finalment, farem una reflexió de quin és el nostre paper en la conservació d'aquest recurs.
Objectius
- Conèixer el medi a partir de l'entorn més proper.
- Reconèixer l'aigua com un bé limitat.
- Conèixer diferents sistemes de canalització i magatzematge de l'aigua.
- Analitzar en quin estat està l'aigua de Menorca (Abastiment i grau de contaminació), Així com analitzar com fem ús d'aquest recurs.
- Descobrir diferents maneres d'estalviar aigua
- Incentivar bons hàbits.
Continguts
Conceptes:
- Recursos hídrics i aqüífers
- Sistemes de recollida i magatzematge d'aigua.
- Contaminació d'aqüífers.
- Ús i malbaratament de l'aigua.
- Intrusió salina
Procediments:
Realització d’un aqüífer a partir d’una ampolla d’aigua
Reflexió sobre la problemàtica de l’aigua a Menorca mitjançat l’elaboració d’un aqüífer.
Anàlisis de l’aigua a partir de mostres químiques
Anàlisi de dades i presa de conclusions en funció de les mostres obtingudes.
Presa de solucions a partir de la problemàtica.
Actituds:
Actitud de respecte i sensibilització per la conservació dels recursos hídrics.
Actituds de cura per estalviar aigua.
Metodologia
Abans:
Abans de dur a terme l'activitat, els alumnes hauran de dur dues ampolles buides de 5 litres per aula.
Durant:
Després:
Recursos
Observacions