Sessions:
            1
            Observacions:
            
     
            
            Durada:
            60
            Observacions Durada:
            
          
            
            Lloc:
            Aula, sala polivalent amb la possibilitat de configurar-la posant les cadires en cercle
                Màxim per grup: 
                25
            
                Destinataris
                
			
				
					| 1r ESO | 
					| 2n ESO | 
					| 3r ESO | 
					| 4t ESO | 
					| FPB | 
					| CFGM | 
					| CFGS | 
					| 1r batxillerat | 
					| 2n batxillerat | 
					| EPA (educacio persones adultes) | 
			
		 
            
            
                Responsable/s
                
            
                 
            
            
            
                Descripció
            És una activitat destinada a posicionar el meu JO davant dels altres. En la pre-adolescència es comença a donar més importància al que pensen els altres de jo i no, al que jo penso de jo. S'està més pendent de la reacció que tenen els altres de jo (de com vesteixo, de com rendesc, de què dic, etc.) que de gaudir i passar-ho bé. Això fa que ens inhibim, ens capem i ens amaguem darrere una màscara per vergonya del que diran. Els adolescents en comptes d'explotar tot el seu potencial social, de coneixements, de creativitat, es tanquen cap a dins per evitar que els facin mal (que siguin motiu de burla, que els assetgin, que els insultin) i van construint capes per mostrar una versió descafeïnada d'ells mateixos. L'essència de l'adolescent està amagada darrere una màscara, a la profunditat de l'interior d'una ceba o l'interior de la nina russa més profunda. Activitat per treure'ns la màscara, treure'ns les capes, trencar la cuirassa i sortir mostrant-nos tal com som cap a l'exterior. Farem jocs per llevar la vergonya i trobar l'essència.
            
                Objectius
            - Identificar i entendre per a què serveixen les emocions bàsiques i les emocions socials. 
- Quines són les agradables i desagradables, i quan són adaptatives o desadaptatives. 
- La vergonya és una emoció social sovint, desagradable de sentir, però que a la vegada també ens pot protegir. Saber quan et protegeix i quan no, i quines conseqüències comporta en la construcció de la personalitat i de l’autoestima de l’adolescent, serà el resultat del taller. 
- Entendrem com les xarxes socials ajuden a construir aquesta màscara.
- Per acabar, farem una activitat per treure’ns la màscara i practicar l’afrontament de la vergonya i les altres emocions socials.
            Continguts
            Conceptes:
            Autoestima, identitat personal, emocions bàsiques, emocions socials, funcions de les emocions, intel·ligència emocional.
            Procediments:
            Primer es farà una explicació amb presentació Power Point dels conceptes teòrics i seguidament es desenvoluparà l’activitat. 
            Actituds:
            
            Metodologia
            Abans:
            No cal
            Durant:
            Combinació de metodologia magistral i expositiva de conceptes de forma interactiva i de metodologia aplicada, activa i participativa.
            Després:
            Per part dels docents continuar creant un clima de seguretat a l'aula per a poder expressar l'autenticitat de cada alumne per evitar un clima hostil on aparegui la vergonya o la por d'expressar-se
            
            
                Recursos
            
            
            
            
                Observacions