Sessions:
1
Observacions:
Durada:
240
Observacions Durada:
1 sessió de 4h
Lloc:
Lloc de trobada: aparcament públic de Cala Pilar
Lloc de l'activitat: Finca d'Alforí de Dalt,
Màxim per grup:
25
Destinataris
| P3 educació infantil |
| P4 educació infantil |
| P5 educació infantil |
| 1r educació primària |
Responsable/s
Descripció
MOLT IMPORTANT: PER FER AQUESTA ACTIVITAT, ABANS S'HA HAGUT DE SOL·LICITAR I FER L'ACTIVITAT: CONTACONTES AULA: "EL BOSC DE LES EMOCIONS" O EL CONTACONTES AULA: "ANIMALS DE MENORCA QUI SOM?
Els i les alumnes d'infantil descobriran el bosc de na Papallona o d'en Pol l'abellerol (depenent del contacontes que hagin escollit), la gran alzina on va nàixer Eruga, així com les seves fulles, que algunes punxen i d'altres no i l'aglà que és una llavor. Seguidament, s'endinsaran dins el bosc on reconeixeran els amics de na Papallona que es troben amagats en l'alzinar.
Objectius
- Conèixer un entorn natural a través dels sentits i les emocions.
- Conèixer els animals de Menorca.
- Descobrir el bosc d'Alforí de Dalt i conèixer els éssers vius que l'habiten.
- Incentivar l'hàbit de l'observació en l'entorn natural.
- Aprendre a respectar i estimar els éssers vius i a no fer malbé el seu hàbitat.
- Identificar quines accions humanes poden malmetre al bosc i als éssers vius que l'habiten
Continguts
Conceptes:
- Animals que viuen a Menorca.
- Les plantes i els arbres del bosc.
- Les amenaces que afecten els éssers vius del bosc.
- Respecte per l'entorn natural.
- Relació de l'ésser humà amb l'entorn natural.
Procediments:
Els alumnes/as descobriran primer, a través d'una història narrada (un contacontes; activitat que es farà prèviament a l'aula) i després, a través de l'exploració, investigació, i manipulació; les característiques del bosc d'Alforí de Dalt, algunes de les seves plantes i animals i la relació amb els éssers humans. Després, mitjançat la reflexió es fomentarà la recerca d'accions de respecte i cura pel medi ambient.
Actituds:
- Actitud d'explorar, observar, descobrir i reflexionar.
- Coneixement, respecte i estima pels éssers virus.
- Actitud de reflexió davant de les nostres accions en l'entorn natural.
- Connexió de les emocions amb la natura.
- Treball en equip.
Metodologia
Abans:
Abans del taller:
Per fer aquesta activitat, abans s'ha d'haver sol·licitat i fer l'activitat: "contacontes aula: El bosc de les emocions" o bé "contacontes aula: Animals de Menorca qui som?"
Es concreta amb el centre educatiu una data així com l'hora d'arribada i l'hora de partida amb el bus, per poder gestionar la realització i el temps del taller, un cop abans han gaudit del contacontes a l'aula per introduir els conceptes que treballarem en l'Alzinar.
Durant:
Durant el taller:
Per poder desenvolupar-la s'ha hagut d'haver demanat prèviament l'activitat de contacontes aula. Primer un cop fet les presentacions i fer un recordatori dels contacontes, explicam on va néixer eruga i la seva alzina així com les fulles i els aglans i la rugositat de la corsa de l'arbre. La segona part és trallada a dins l'alzinar on gaudirem, fent del camí una aventura, i amb uns jocs coneixeran els personatges, amics de na Papallona i en Pol l'abellerol.
Després:
Després del taller:
Un cop acabada l'activitat es torna tots junts pel camí cap a l'aparcament on els espera el bus de tornada i se'ls recorda als/les educadores que han de fer l'avaluació.
Recursos
Observacions