Sessions:
1
Observacions:
Durada:
180
Observacions Durada:
1 sessió de 3h, anada i tornada amb bus.
Lloc:
Lloc de trobada: aparcament públic de Cala Pilar.
Lloc de l'activitat: finca d'Alforí de Dalt.
Màxim per grup:
25
Destinataris
| 1r educació primària |
| 2n educació primària |
| 3r educació primària |
| 4t educació primària |
| 5è educació primària |
| 6è educació primària |
Responsable/s
Descripció
Les i els alumnes es converteixen en autèntics exploradors, descobriran com reconèixer rastres de diferents animals; les petjades, plomes, pell, excrements... tot i no poder-los veure esbrinaran que hi ha molts animals diferents, al bosc.
Objectius
- Descobrir com identificar rastres. Els animals viuen al bosc encara que no els veiem.
- Descobrir la fauna i flora que viu al bosc.
- Incentivar l’hàbit de l’observació en l’entorn natural.
- Potenciar la participació i el treball en grup.
- Aprendre a respectar els éssers vius i a no fer malbé el seu hàbitat.
- Identificar quines accions humanes poden malmetre als animals i el seu hàbitat.
Continguts
Conceptes:
- L’ecosistema del bosc: fauna i flora.
- La funció i identificació de rastres animals.
- La identificació de les plantes
- Impactes ambientals que afecten el bosc.
- L’alzinar de Menorca: característiques, fauna i flora.
Procediments:
Convertim el taller en un joc d'exploradors i exploradores on amb uns materials repartits per grups; Peus de rei, lupes, llapis, prismàtics... els alumnes, han de descobrir i dibuixar al quadern el rastre trobat, fer les seves hipòtesis a quin animal, mamífer o au correspon. Després de berenar hauran de descobrir 8 rastres més i descobrir característiques dels animals dels rastres.
Actituds:
Treball en equip.
Coneixement, respecte i estima pels éssers vius.
Actitud d’explorar, observar, descobrir i reflexionar.
Metodologia
Abans:
Durant el desenvolupament de l'activitat s'explicaran els conceptes bàsics, però sí que es recomana que els alumnes hagin tractat conceptes de bosc i quins animals podem trobar.
Durant:
Abans del taller.
Es concreta amb el centre educatiu una data així com l'hora d'arribada i l'hora de partida amb el bus, per poder gestionar la realització i el temps del taller. Aquest taller requereix un muntatge i preparació prèvia per col·locar els espais i els rastres a les diferents zones.
Durant el taller:
Un cop arriben els/les alumnes del centre amb els seus professors/es, els hi donam la benvinguda. Seguidament, els reunim a tots al costat de l'Alzina singular. S'explica qui som, i què farem. Seguidament, partim cap a la primera zona on se'ls reparteix un quadern per cada alumne, aquí trobarem quatre tancats amb petjades a dins i hauran d'observar, mesurar, dibuixar i fer les hipòtesis de quin animal correspon. Ens anam a berenar i en acabar seguim en grup on hauran de descobrir 8 rastres, en acabar se'ls dona uns trencaclosques dels animals per construir-lo i relacionar-lo amb alguns dels rastres i se'ls explica algunes característiques d'aquests animals.
Després del taller.
En acabar els acompanyam al bus i se'ls recorda a les/els professors que han de fer l'avaluació així com poden seguir treballant el quadern a l'aula.
Després:
En acabar l'activitat es repartirà un quadern de treball per poder seguir treballant a l'aula el bosc i els diferents animals que podem trobar a Menorca.
Recursos
Observacions