25. QUE VA, JO NO ESTIC ENGANXAT/ ENGANXADA!
Sessions:
1
Observacions:
Durada:
120
Observacions Durada:
Lloc:
El mateix centre educatiu.
Màxim per grup:
30
Destinataris
| 1r ESO |
| 2n ESO |
| 3r ESO |
| 4t ESO |
| 1r batxillerat |
| 2n batxillerat |
| famílies |
| Professorat |
Responsable/s
Descripció
Malauradament, som una societat addictiva: unes estem enganxades a la beguda, unes altres, al tabac, d’altres, la marihuana. Però també n’hi ha que estem enganxades al menjar, al gimnàs, a les compres, a les relacions o les pantalles. Com hem arribat fins aquí? Què són exactament les addiccions i com és que totes, en major o menor mesura, som addictes a alguna cosa? I el més important de tot: podem fer-hi alguna cosa al respecte?
Aquest taller teòric-vivencial pretén ajudar-nos a donar resposta a aquestes preguntes, a convidar-nos a reflexionar sobre la manera que tenim de viure avui en dia, tan desconnectades de nosaltres mateixes que necessitem substàncies, objectes o activitats per sentir que estem vives. O potser és que les consumim, precisament, per no sentir que estem vives...?
Objectius
- Descobrir com ens convertim en persones addictes
- Esbrinar quin benefici obtenim a través de les addiccions
- Obtenir noves eines i recursos pràctics per ser més lliures de les addiccions
Continguts
Conceptes:
- Què entenem per addicció
- L’origen de les addiccions
- Què encobreixen o substitueixen les addiccions
- Addiccions hereditàries
- L’autoestima com a remei a les addiccions
Procediments:
Els i les alumnes podran explorar l’efecte que tenen les addiccions, del tipus que siguin, en la seva vida, cap a on les condueixen, i com poden convertir-se en persones més lliures d’aquestes.
Actituds:
Els i les alumnes obtindran noves eines i recursos que podran posar en pràctica en el seu dia a dia, que els ajudaran a desenvolupar una autoestima sana, que en definitiva, és el que ens allunya de les addiccions.
Metodologia
Abans:
Cap.
Durant:
La trobada és un petit viatge experiencial en el qual ens aventurem totes juntes en el descobriment d’aquell amor que habita el nostre cor, i que és cura de totes les addiccions.
Després:
No és necessària cap preparació prèvia. S’ofereix la possibilitat de mantenir un contacte posterior amb el/la mestre/a o tutor/a que participi en el taller, a manera d’acompanyament o de consulta terapèutica. La intenció és la de poder seguir cultivant una actitud d’auto- escolta, de tenir-se en compte i ser conscient de les pròpies necessitats, dins i fora de l’aula.
Recursos
Observacions
El taller es proposa en diferents formats:
A. Una sessió de dues hores un cop al mes al llarg del curs.
B. Una sessió de dues hores un cop per semestre.
C. Una única sessió de dues hores.
|