Sessions:
2
Observacions:
Entre 2 i 4
Durada:
Observacions Durada:
Lloc:
Màxim per grup:
Destinataris
| FPB |
| CFGM |
| 1r batxillerat |
| 2n batxillerat |
Responsable/s
| PLA D’ADDICCIONS I DROGODEPENDÈNCIES DE LES ILLES BALEARS | | UCA CIUTADELLA |
Descripció
Es tracta d'un recurs educatiu en format de còmic on es narra la història d'un grup d'amics i amigues en un cap de setmana, que facilita reconèixer un conjunt de situacions que poden ocorre i que permet debatre que es podria fer per evitar aquestes situacions (alcohol i conducció, efectes de les drogues a l'organisme, relacions sexuals no desitjades.).
Es tracta, per tant, d'un recurs que pot facilitar el debat entre l'alumnat sobre la identificació de situacions de risc dins l'àmbit de l'oci.
És recomanada la seva utilització amb l'ajuda de l'educador o altres professionals per afavorir aquest debat.
Aquest recurs està disponible en format paper.
Objectius
Conèixer els riscs associats dins el binomi consum/espais de diversió i la combinació dels conceptes «joves/drogues/trànsit i les conseqüències que sovint se'n deriven (els accidents de trànsit són la primera causa de mortalitat entre el jovent de 18 a 24 anys).
Aquest recurs no tracte d'evitar ni demonitzar, espais de diversió i esbarjo, que formen part de la natural
Continguts
Conceptes:
-Formes de diversió.
- Pressió de grup.
- Mites relacionats amb el consum d'alcohol i cànnabis.
- Barreja de substàncies.
- Efectes de l'alcohol a l'organisme
Procediments:
El professorat és qui aplica el recurs.
Actituds:
Es fomentarà una actitud crítica, la valoració de la pròpia opinió, actitud participativa i respectuosa amb l’opinió dels altres.
Metodologia
Abans:
Es concertarà unes sessions prèvies per la presentació del recurs i material didàctic.
Durant:
Es posen a la disposició del professorat i alumnat els còmics i es treballarà els continguts dels diferents capítols del còmic de forma participativa i activa, on l’alumnat va identificant els personatges i formes d’actuar per mitjà del debat i l’anàlisi dels continguts.
Cada unitat didàctica consta d’una part pràctica en forma de còmic i una altra amb continguts teòrics on es desenvolupen els aspectes relacionats amb els temes que es tracten, referent a les formes de diversió, la classificació de les drogues, els mites relacionats amb el consum d’alcohol i cànnabis...
Després:
El professorat és qui aplica el programa amb l’assessorament i el suport dels professionals del PADIB i UCA.
Es recomana que l’aplicació del programa no sigui una intervenció puntual.
Recursos
Observacions
Es pot utilitzar aquest recurs a 4t d' ESO en el cas que es detectin situacions de risc en els espais de diversió.
Infermera: Clara Simo
Psicòloga: Yolanda Vidal
Psicòloga: Caterina Enrich