8. CONTROLA'T. PROGRAMA UNIVERSAL PER UN BON ÚS DE LES NOVES TECNOLOGIES 

Sessions: 4
Observacions: 1 programa per grup/aula

Durada: 50
Observacions Durada: 4 sessions de 50 mins

Lloc:
Màxim per grup:

Destinataris

4t educació primària
5è educació primària
6è educació primària

Responsable/s

PLA D’ADDICCIONS I DROGODEPENDÈNCIES DE LES ILLES BALEARS UCA CIUTADELLA

 

Descripció
Es tracta d’un Programa elaborat pels tècnics del CEPCA del Consell Insular d’Eivissa, que aborda els riscs relacionats amb el mal ús de les tecnologies (Internet, videojocs, mòbil...). Va adreçat a alumnes de 4t, 5è i 6è de primària dels centres escolars de la nostra comunitat autònoma i a les seves famílies.

Objectius
- Proporcionar informació objectiva i clara sobre els riscs d'Internet, els videojocs i el mòbil i fer que reflexionin sobre el seu ús.
- Analitzar els riscs associats a un mal ús.
- Implicar a les famílies de l'alumnat en la prevenció de riscs.


Continguts
Conceptes: - Riscs d’Internet i d’utilització del mòbil.
- Importància de l'oci i el temps de lleure.
- Avantatges i riscs d’Internet
- Normes per un bon ús de la xarxa i els videojocs.
- Habilitats socials per relacionar-se
- Xarxes socials
- Ús del mòbil i els seus riscs
- Estratègies de supervisió.

Procediments: El professorat aplica a l'aula el programa, que parteix d'un model de col·laboració entre la família i el centre, i té l'estructura pròpia de qualsevol programa (destinataris, sessions recomanades, metodologia, etc.)
S'estructura en una proposta de 5 activitats per cada curs escolar, aquestes activitats estan dissenyades per facilitar la reflexió i el pensament crític i el debat dins l'aula. Van acompanyades de vídeos.
A la guia d'aplicació hi ha una explicació de la metodologia i objectius de cada activitat així com
recomanacions per a famílies pel que fa al bon ús de les tecnologies i supervisió d'aquestes.
Per accedir al contingut del programa caldrà registrar-se.
Finalment i molt important és l'avaluació del programa i la seva implementació, que realitzarà el professional que ha aplicat el programa.

Actituds: Es fomentarà:
La valoració del bon ús de les tecnologies, la informació des de la visió crítica i de l'opinió pròpia i l'actitud participativa i respectuosa amb l'opinió dels altres.


Metodologia
Abans:
Durant: El professorat aplica a l'aula el programa, que parteix d'un model de col·laboració entre la família i el centre, i té l'estructura pròpia de qualsevol programa (destinataris, sessions recomanades, metodologia, etc.)
Consta de 5 sessions que ajuden a fomentar la participació activa de l’alumnat amb l’objectiu que n’exposin els dubtes, les inquietuds, les experiències i les opinions. Aquestes sessions van acompanyades de vídeos.
Aquest programa inclou material que conté una guia d’aplicació, fitxes per a l’alumnat i vídeos explicatius amb un fulletó per a les famílies.
A la guia d'aplicació hi ha una explicació de la metodologia i objectius de cada activitat així com
recomanacions per a famílies pel que fa al bon ús de les tecnologies i supervisió d'aquestes.
Per accedir al contingut del programa caldrà registrar-se.
Finalment i molt important és l'avaluació del programa i la seva implementació, que realitzarà el professional que ha aplicat el programa.

Després:

Recursos

MaterialEquipamentAporta respoAporta centre
PRESENTACIÓ, VÍDEO 
QÜESTIONARIS, DÍPTICS/TRÍPTICS I ALTRES PUBLICACIONS 
ORDINADOR 
PROJECTOR-CANÓ 


Observacions

Clara Simo: Infermera
Yolanda Vidal: Psicòloga
Caterina Enrich: Psicòloga