111. LA PROBLEMÀTICA TEXTIL. CONSUM RESPONSABLE 

Sessions: 1
Observacions:

Durada: 120
Observacions Durada:

Lloc: Aula
Màxim per grup: 5

Destinataris

1r ESO
2n ESO
EDUCACIÓ ESPECIAL
3r ESO
4t ESO
FPB
CFGM
CFGS
1r batxillerat
2n batxillerat
EPA (educacio persones adultes)
altres grups
ARTISTIC BATXILLERAT

Responsable/s

GALARZA LOZANO NURIA  

 

Descripció
Aquesta activitat es desenvoluparà en diferents fases:
1. L'aula es convertirà en una petita botiga de roba on els i les alumnes hauran de comprar diferents peces de roba i analitzarem el cicle de vida d'aquestes penyores, des de l'extracció de matèries primeres, passant per la confecció, així com el procés de rebuig.
2. Testimoni de la teva samarreta. Els alumnes hauran de dur una samarreta vella de casa i analitzarem a través d'una dinàmica el cicle de vida d'aquesta penyora, des de l'extracció de matèries primeres, passant per la confecció, així com el procés de rebuig.
3. Li donarem una altra vida a la samarreta fent un taller creatiu, dissenyant una bossa reutilitzable i sense utilitzar cap material per a la seva creació.


Objectius
- Analitzar els usos que fem de la roba. Com consumim.
- Conèixer el cicle de vida d'una samarreta.
- Descobrir les conseqüències socioambientals en el consum tèxtil en les diferents fases de producció (extracció de matèries, confecció i rebuig).
- Crear una bossa a partir d'una samarreta vella amb residus 0.
- Reflexionar en l'ús responsable de la roba.


Continguts
Conceptes: - Cicle de vida d'una peça tèxtil
- Contaminació en la indústria tèxtil
- Consum responsable de la moda

Procediments: - Recerca i investigació
- Anàlisis del cicle de vida d'una penyora, la seva procedència i qui l'ha fabricada.
- Realització d'una borsa amb una samarreta.

Actituds: - Valor de respecte per l'entorn
- Sensibilizació i respecte per la situació social d'altres persones


Metodologia
Abans: Abans de fer el taller els i les alumnes hauran de dur una samarreta vella al centre educatiu i poden cercar etiqueta i marca de cada una d'elles.
Cada alumne/a podrà fer una recerca de la seva samarreta sobre el model de producció de la marca de la seva samarreta. (On es fabrica).

Durant: Abans del taller: Els i les alumnes hauran de dur una samarreta vella
Després: En sessions posteriors es farà un mercat de segona mà amb roba dels alumnes i també el professorat per tal de fer intercanvi de roba.

Recursos

MaterialEquipamentAporta respoAporta centre
Presentació, vídeo 
Ordinador 
Samarreta vella 


Observacions