87. DESCOBRIENT AMB COMPOSTÍ EL RATOLÍ, CONTACONTES 

Sessions: 1
Observacions:

Durada: 60
Observacions Durada: 30 min. per muntar i 30 min. per desmuntar

Lloc: Aula del centre educatiu.
Màxim per grup: 25

Destinataris

P3 educació infantil
P4 educació infantil
P5 educació infantil
1r educació primària

Responsable/s

LOPEZ MARTI EDUARDO  

 

Descripció
A partir de l'edició d'un conte es pretén donar a conèixer el compost: Que és, d'on surt, com es fa i per a què serveix. Aquest taller s'emmarca en el Programa Prevenció de Residus Domèstics de Menorca, el qual persegueix reduir la generació de residus i incrementar el compostatge.

Una vegada els fillets i filletes hagin acabat de berenar començarà l'activitat. Compostí El Ratolí vindrà a visitar-los (serà un titella que s'ha colat en la seva aula a la recerca de restes de menjar del seu berenar).
Aquest serà el punt motivador per contar la història del nostre personatge, on a través d'un conte teatralitzat i la interacció pel titella amb l'alumnat, es mostrarà com es fa el compost, de què està fet i per a què serveix!


Objectius
- Descobrir que és el compost
- Entendre de què i com es fa el compost
- Incentivar l'hàbit de separar els residus
- Descobrir la importància de reutilitzar i reciclar
- Incentivar l'hàbit de l'observació en l'entorn natural i rural
- Potenciar el respecte pel medi ambient


Continguts
Conceptes: El taller fomentarà el treball en equip i es valoraran actituds com el coneixement, el respecte i l'estima per l'entorn més proper.
També afavorirà l'observació, la reflexió i el fet de descobrir coses noves. A més a més, s'introduiran nous conceptes, com:
- El compost
* La matèria orgànica
* La reutilització i el reciclatge
* L'aprofitament de les restes orgàniques
* Les plantes

Procediments:
Actituds:

Metodologia
Abans: Coordinació amb el professorat per concretar el dia a desenvolupar el taller. Aquest dia els infants hauran de portar fruita per berenar. Es motivarà a l'alumnat per fer el mateix que en Compostí, des del centre educatiu o des de l'àmbit familiar.
Durant:
Després:

Recursos

MaterialEquipamentAporta respoAporta centre
Qúestionaris, Diptics/trípics i altres publicacions 


Observacions