62. TALLER INTERGENERACIONAL
Sessions:
2
Observacions:
Durada:
Observacions Durada:
Lloc:
Les sessions es faran tant al centre escolar com al centre sociosanitari
Màxim per grup:
5
Destinataris
| P3 educació infantil |
| P4 educació infantil |
| P5 educació infantil |
| 1r educació primària |
| 2n educació primària |
| 3r educació primària |
| 4t educació primària |
| 5è educació primària |
| 6è educació primària |
| 1r ESO |
| 2n ESO |
| EDUCACIÓ ESPECIAL |
| 3r ESO |
| 4t ESO |
| FPB |
| CFGM |
| CFGS |
| 1r batxillerat |
| 2n batxillerat |
| EPA (educacio persones adultes) |
| famílies |
| Professorat |
| altres grups |
| ARTISTIC BATXILLERAT |
| MENORS PROTECCIÓ |
Responsable/s
| TORRENT BAGUR BÀRBARA IMMACULADA | | |
Descripció
Programa intergeneracional entre gent gran i infants i joves, que pretén facilitar el coneixement mutu entre generacions diferents en edat, en conceptes, en manera de viure, en valors... i facilitar el diàleg, la valoració i el respecte mutus a partir de compartir sentiments, experiències i coneixements.
Objectius
- Portar a terme un intercanvi generacional entre persones grans i joves i infants per tal d’afavorir la relació i el coneixement entre persones de diferents generacions.
- Apropar la infància i la joventut a la cultura popular i a la història del seu entorn a partir de la riquesa de la història viscuda i del vocabulari.
Continguts
Conceptes:
Els conceptes i els procediments es defineixen quan el professorat i les persones responsables del taller escullen conjuntament les activitats que es faran.
Procediments:
Després de la posada en comú entre l'escola i el centre, es marquen les activitats a fer en el calendari del curs escolar, es planifiquen per poder abordar-les i per poder valorar-les.
Actituds:
Autovaloració i respecte mutu.
Metodologia
Abans:
Abans: Després de la posada en comú entre l'escola i la residència, es marquen les activitats a fer en el calendari del curs escolar, es planifiquen per poder abordar-les
i per poder valorar-les. Amb els fillets i amb els avis paral·lelament es treballa el primer contacte amb l'altra generació i es preparen les primeres impressions per a afavorir la dinàmica de les activitats; es poden treballar els continguts de les activitats, els dies...
Es consensuarà tot amb els centres escolars.
Durant:
Durant: Durant una sessió a l'aula i una altra sessió a la residència on viu la gent gran es duen a terme les activitats prèviament acordades per les persones responsables del taller i la gent gran amb el professorat i l'alumnat.
Alguns exemples d’activitats poden ser: obres de teatre, psicomotricitat, rebosteria i cuina antiga, jugar amb monedes antigues, fer boles de llana i calça, fabricar tubs per anar davall la mar, sembrar, explicar endevinalles i històries de vida, trucs de màgia, fer flabiols, ganxet, trunyelles amb fil de llana, animals i figures amb forquilles i ganivets de plàstic, contar i escoltar contes, pintar i retallar figurins de paper, activitat física, intercanviar obsequis, capsa de records (els avis i les àvies elaboren una capsa on afegeixen els records més assenyalats de les seves etapes vitals), explicació de rondalles i refranys... o qualsevol altra proposta que s’acordi entre ambdues parts.
Després:
Després: Deixar fotografies dels participants per poder seguir mantenint un contacte i poder identificar i aprendre els noms de totes les persones, deixar un recull de les rondalles i refranys, elaborar un objecte de record.
Recursos
Observacions
|