62. TALLER INTERGENERACIONAL 

Sessions: 2
Observacions:

Durada:
Observacions Durada:

Lloc: Les sessions es faran tant al centre escolar com al centre sociosanitari
Màxim per grup: 5

Destinataris

P3 educació infantil
P4 educació infantil
P5 educació infantil
1r educació primària
2n educació primària
3r educació primària
4t educació primària
5è educació primària
6è educació primària
1r ESO
2n ESO
EDUCACIÓ ESPECIAL
3r ESO
4t ESO
FPB
CFGM
CFGS
1r batxillerat
2n batxillerat
EPA (educacio persones adultes)
famílies
Professorat
altres grups
ARTISTIC BATXILLERAT
MENORS PROTECCIÓ

Responsable/s

TORRENT BAGUR BÀRBARA IMMACULADA  

 

Descripció
Programa intergeneracional entre gent gran i infants i joves, que pretén facilitar el coneixement mutu entre generacions diferents en edat, en conceptes, en manera de viure, en valors... i facilitar el diàleg, la valoració i el respecte mutus a partir de compartir sentiments, experiències i coneixements.

Objectius
- Portar a terme un intercanvi generacional entre persones grans i joves i infants per tal d’afavorir la relació i el coneixement entre persones de diferents generacions.
- Apropar la infància i la joventut a la cultura popular i a la història del seu entorn a partir de la riquesa de la història viscuda i del vocabulari.


Continguts
Conceptes: Els conceptes i els procediments es defineixen quan el professorat i les persones responsables del taller escullen conjuntament les activitats que es faran.
Procediments: Després de la posada en comú entre l'escola i el centre, es marquen les activitats a fer en el calendari del curs escolar, es planifiquen per poder abordar-les i per poder valorar-les.
Actituds: Autovaloració i respecte mutu.

Metodologia
Abans: Abans: Després de la posada en comú entre l'escola i la residència, es marquen les activitats a fer en el calendari del curs escolar, es planifiquen per poder abordar-les
i per poder valorar-les. Amb els fillets i amb els avis paral·lelament es treballa el primer contacte amb l'altra generació i es preparen les primeres impressions per a afavorir la dinàmica de les activitats; es poden treballar els continguts de les activitats, els dies...

Es consensuarà tot amb els centres escolars.

Durant: Durant: Durant una sessió a l'aula i una altra sessió a la residència on viu la gent gran es duen a terme les activitats prèviament acordades per les persones responsables del taller i la gent gran amb el professorat i l'alumnat.
Alguns exemples d’activitats poden ser: obres de teatre, psicomotricitat, rebosteria i cuina antiga, jugar amb monedes antigues, fer boles de llana i calça, fabricar tubs per anar davall la mar, sembrar, explicar endevinalles i històries de vida, trucs de màgia, fer flabiols, ganxet, trunyelles amb fil de llana, animals i figures amb forquilles i ganivets de plàstic, contar i escoltar contes, pintar i retallar figurins de paper, activitat física, intercanviar obsequis, capsa de records (els avis i les àvies elaboren una capsa on afegeixen els records més assenyalats de les seves etapes vitals), explicació de rondalles i refranys... o qualsevol altra proposta que s’acordi entre ambdues parts.

Després: Després: Deixar fotografies dels participants per poder seguir mantenint un contacte i poder identificar i aprendre els noms de totes les persones, deixar un recull de les rondalles i refranys, elaborar un objecte de record.

Recursos



Observacions