Sessions:
3
Observacions:
3 sessions d'1 h
Durada:
60
Observacions Durada:
Lloc:
Activitat al centre educatiu, dins d’un espai ampli (gimnàs, pati cobert o aula polivalent).
Màxim per grup:
24
Destinataris
| 5è educació primària |
| 6è educació primària |
| 1r ESO |
| 2n ESO |
| 3r ESO |
| 4t ESO |
| 1r batxillerat |
| 2n batxillerat |
| EPA (educacio persones adultes) |
| famílies |
| Professorat |
Responsable/s
Descripció
Taller de dansa i expressió corporal per introduir l’alumnat al món del Lindy Hop, un ball social alegre nascut als Estats Units als anys trenta, relacionat amb la música swing.
L’activitat fomenta la creativitat, el treball cooperatiu i la consciència corporal, a través d’exercicis rítmics, jocs musicals i passos bàsics adaptats a cada edat. Els participants aprendran a ballar en parella i en grup, desenvolupant habilitats socials i de coordinació, així com la seva cultura musical.
Objectius
• Fomentar l’expressió corporal i musical.
• Potenciar el treball en parella i la cooperació.
• Desenvolupar la coordinació, l’equilibri i la consciència rítmica.
• Introduir conceptes bàsics d’història de la música swing i del Lindy Hop.
• Promoure una activitat física divertida i socialment integradora.
Continguts
Conceptes:
• Origen i història del swing i del Lindy Hop.
• Passos bàsics i estructura rítmica (8 temps i 6 temps).
• Diferència entre ball individual i en parella.
Procediments:
• Escalfament amb jocs rítmics.
• Aprenentatge progressiu de passos bàsics.
• Exercicis guiats per treballar la connexió amb la parella.
• Coreografia final breu per al grup.
Actituds:
•Respecte i escolta activa entre companys/es.
•Obertura a noves experiències culturals.
•Participació activa i positiva.
• Disposició a treballar en equip.
Metodologia
Abans:
Només és necessari disposar d’un espai ampli (gimnàs, pati cobert o aula polivalent) i equip de so. Aire condicionat si fos necessari.
Durant:
•Abans: Preparació prèvia mínima: adaptar l’espai, tenir sistema de so disponible.
•Durant: Sessions pràctiques i dinàmiques amb explicacions breus i molta participació activa. Utilització de música swing variada i adaptada.
•Després: Possibilitat de preparar una petita mostra o ball al final del cicle perquè l’alumnat pugui exhibir el que ha après davant de companys/es, mestres i famílies.
Després:
Possibilitat d’organitzar un “Swing Day” a l’escola amb música en directe, mostres i participació de famílies.
Recursos
Observacions
Opcions:
- 1 taller trimestral són 12 hores (1 hora setmanal), i equival a 1 nivell. Tenim 12 nivells organitzar per poder ser impartits. En 1 curs es poden fer 3 nivells consecutius (3 trimestres).
- Podem assumir fis 4 hores setmanals (4 tallers tri-mestrals)
- Tenim classes soltes com un tastet del ball (1 o 2 hores)
- Tenim coreografies de ball individual (3 hores)