173. TALLER CREACIÓ DE PÒDCAST
Sessions:
3
Observacions:
Durada:
180
Observacions Durada:
Lloc:
Dins l'aula
Màxim per grup:
30
Destinataris
| 3r ESO |
| 4t ESO |
| FPB |
| CFGM |
| CFGS |
| 1r batxillerat |
| 2n batxillerat |
| ARTISTIC BATXILLERAT |
Responsable/s
| ASSOCIACIÓ CULTURAL ES FAR | | |
Descripció
Des de Ràdio Far oferim un taller per explorar el poder de la narració auditiva i l'expressió creativa a l'aula, tot profunditzant en el món radiofònic i les seves particularitats. Aquest taller interactiu i col·laboratiu està pensat per inspirar i capacitar a tot aquell que participi, en l'ús del podcàsting com una eina efectiva per l'aprenentatge actiu, la comunicació i la creativitat. A través de sessions dinàmiques i pràctiques, explorarem els fonaments del podcàsting en les seves diferents fases: planificació, producció d'àudio, narració i presentació, guió i postproducció.
Objectius
Objectiu principal:
- Conèixer i participar en les diferents etapes del procés de creació d'un pòdcast: planificació, guió, producció, gravació i postproducció.
Objectiu específic:
- Introduir el podcàsting com a eina educativa, fomentar l'expressió oral i escrita, fomentar la creativitat i expressió personal, a través de la producció de pòdcast, crear contingut radiofònic i impulsar l'alfabetització digital i adaptabilitat a les noves tecnologies.
Continguts
Conceptes:
Creació d'un pòdcast: guió, gravació i postproducció sonora d'una part dels continguts enregistrats prèviament.
Procediments:
Aprenentatge vivencial, treball col·lectiu, digitalització.
Actituds:
Expressió oral i escrita, foment de l'expressió personal i pensament crític, capacitat de treball en equip, adaptació a les noves tecnologies i eines de treball digitals.
Metodologia
Abans:
ABANS (docent i alumnat). Treball prèvi sobre la temàtica a tractar.
Durant:
DURANT (tallerista i alumnat). Introducció al pòdcast, creació per grups de treball del guió segons temàtica elegida, gravació dels
continguts, postproducció de l'àudio.
Per poder dur a terme aquest taller, és necessari definir els continguts que es voldran treballar i comunicar a través del pòdcast. Per això, es recomana que el docent prepari unes sessions prèvies a treballar la temàtica conductora, la qual pot formar part d'algun tema específic de l'assignatura.
L'enfocament en la creació del pòdcast serà similar al d'un programa d'actualitat. Les seccions que tindrà el pòdcast seran: opinió, notícia, breu entrevista i recomanació. Per això, es recomana que el tema elegit pugui adaptar-se a aquesta estructura.
Després:
DESPRÉS. En cas que no hi hagi temps a fer-ho dins les sessions, la tallerista acabarà d'editar el programa de ràdio i l'enviarà a la docent.
En el cas de la docent, pot seguir treballant amb aquest resultat ja sigui a través de l'anàlisi dels continguts, de l'expressió oral o simplement en accions de divulgació d'aquest programa.
Nota: aquest és un taller introductori i, per tant, la profunditat dels continguts radiofònics que es treballin serà superficial. Es tracta d'un petit tast per conèixer com funciona, en termes generals, la producció d'un programa de pòdcast. A partir d'aquesta experiència, es pot replicar i dedicar-hi més temps. per a assolir uns resultats més profunds.
Recursos
Observacions
En aquest enllaç podeu trobar el dossier del taller amb tots els detalls: https://drive.google.com/file/d/
1O5hFiBqmrBqIG1ZFg5lxQMiVRKu1CnqT/view?usp=sharing
|