| 181. VIATGE A TRAVÉS DE LA PINTURA: DESCOBREIX, EXPERIMENTA I ENTRA AL MÓN DE L'ART! 
            Sessions:
            1Observacions:
 
 Durada:
            300
 Observacions Durada:
            9h a 14h primària. 8h a 14h secundària.
 
 Lloc:
            Aula o aula de plàstica
 Màxim per grup: 
                30
 
 
                Destinataris 
			
				
					| 5è educació primària |  
					| 6è educació primària |  
					| 1r ESO |  
					| 2n ESO |  
					| 3r ESO |  
					| 4t ESO |  
					| 1r batxillerat |  
					| 2n batxillerat |  
					| EPA (educacio persones adultes) |  
					| famílies |  
					| ARTISTIC BATXILLERAT |  
                Responsable/s 
                DescripcióL’objectiu d’aquest taller és fer una introducció a la història de la pintura, d’una manera pràctica i lúdica per a fomentar l’interès i l’apreciació per l’art. Els alumnes descobriran la història de la pintura a través la meva professió d’especialista en pintura. Jugarem a ser detectius de quadres! Farem un recorregut des de les pintures rupestres, fins Banksy, posant en relleu obres locals. 
                Objectius•	Reconèixer obres mestres i artistes destacats •	Conèixer les diferents temàtiques en pintura
 •	Explorar diferents tècniques pictòriques
 •	Descobrir una professió.
 
 Els objectius poden adaptar-se i ampliar-se segons les necessitats i el nivell dels alumnes.
 
 
 
 ContingutsConceptes:
            Història de l'Art  i Història de la Pintura: cronologia, temàtiques, tècniques artístiques . Coneixement d’artistes i obres mestres locals i internacionals. Introducció a la professió d'Historiador de l'Art i especialista en Pintura.
            Procediments:
            Al llarg del taller descobriran les obres mestres de la pintura, aprendran a reconèixer alguns dels indicis que permeten situar cronològicament una obra, coneixeran les principals temàtiques i posaran en pràctica algunes tècniques artístiques. 
 El taller s'organitza en quatre mòduls:
 
 1.   Desxifra els Enigmes del Temps: Ordena les Obres i Descobreix la seva Evolució.
 L'aula estarà decorada amb reproduccions A3 d'obres mestres de la història de la pintura. Després d’una breu introducció sobre la meva professió, en petits grups, els alumnes hauran d'ordenar-les cronològicament i justificar la seva elecció així com els indicis en els quals s'han basat.
 
 2.   Entre Religions i Mites: Retrat, Paisatges i més.
 Els alumnes hauran de reorganitzar les obres per temes descobrint així la pintura religiosa, mitològica, històrica, de paisatge, de natura morta, retrat, etc. Aprendran a reconèixer els personatges clau mitjançant un joc de "Qui és qui?".
 
 
 3.   Del Primitiu al Modern: Experimenta les Tècniques a través dels Segles.
 No hi ha res millor que practicar per entendre les tècniques artístiques! Realitzarem pintures rupestres, pintura al fresc, pintura a l'oli, pintura a la tempera... Començarem per la preparació dels suports i els pigments, comentant el seu origen i l'evolució de la formació del pintor al llarg del temps.
 
 4.    Subhasta d’Art: Calcula, Participa i Guanya la Teva Obra Preferida.
 El taller inclou una simulació de subhasta on els alumnes hauran de calcular si poden adquirir l'obra que els interessa amb els doblers donats.
 Actituds:
            Foment de la curiositat i l’interès per l’art. Valoració i respecte del patrimoni cultural. Treball en equip i col·laboració. Creativitat i iniciativa. Esperit crític i capacitat d’observació.
 MetodologiaAbans:
            No és necessària cap preparació prèvia per part del centre. Durant:
            Abans: Breu presentació personal i introducció al taller. Activació de coneixements previs mitjançant preguntes sobre experiències amb l’art i els museus, obres o artistes que coneguin, fomentant la curiositat i la participació des del primer moment.
 
 Durant: Activitats pràctiques i jocs interactius en petits grups (classificació d’obres, reconeixement de temàtiques, experimentació de tècniques, simulació de subhasta).
 
 Després: Posada en comú, debat i reflexió; propostes d’activitats de continuació com recerca o exposició escolar.
 Després:
            Recoman dur a terme el taller a l’inici del curs, ja que permet “estirar fils” al llarg de tot l’any escolar. A partir del que s’ha treballat, es poden plantejar activitats com aprofundir en la figura d’un/a artista o un moviment concret, dedicar una sessió de plàstica a crear una obra final emprant algunes de les tècniques descobertes al taller, realitzar una recerca sobre una obra i elaborar-ne una fitxa de catàleg per a una subhasta simulada, i, idealment, completar el procés amb una visita a un museu o exposició.
 
 
 
                Recursos 
			
				
					| Material | Equipament | Aporta respo | Aporta centre |  
					| Presentació, vídeo |  |  |  |  
					| Qúestionaris, Diptics/trípics i altres publicacions |  |  |  |  
					| Ordinador |  |  |  |  
					| Projector - canó |  |  |  |  
					| Fustes, guix, pigments, cera, imans, carbó, oli, imans, etc... |  |  |  |  
					| Pinzells, fulls A4 o A3, paper per eixugar mans |  |  |  |  
                Observacions 
 |