Sessions:
1
Observacions:
Durada:
60
Observacions Durada:
Lloc:
L'activitat es fa a la Biblioteca Pública i Arxiu Històric de Maó. Plaça Conquesta, 8. 07701 Maó
Màxim per grup:
30
Destinataris
Responsable/s
| BIBLIOTECA PÚBLICA I ARXIU HISTÒRIC DE MAÓ | | |
Descripció
Aproximació pràctica al Blackout Poetry, una forma de fer poesia a partir de textos ja escrits mitjançant el procés d’esborrar paraules i destacar-ne unes altres, creant poemes nous i únics. Passarem de pàgines de llibres retirats de la col·lecció a creacions poètiques visuals úniques.
Objectius
- Apropar els joves a la poesia d'una manera lúdica.
- Experimentar amb el llenguatge poètic.
- Descobrir noves maneres de crear poesia a partir de textos existents.
- Treballar la comprensió lectora.
- Fomentar la llibertat d’expressió i el respecte vers les diferents creacions.
Continguts
Conceptes:
En l'àmbit lingüístic i literari: el text poètic breu, la intertextualitat, la lectura activa i la comprensió textual.
En l'àmbit artístic i visual: l'expressió plàstica com a mitjà d’interpretació poètica i la creació artística individual a partir de materials reciclats.
En l'àmbit metodològic i transversal: la creativitat i el pensament divergent i l'expressió personal i emocional.
Procediments:
Després d'una introducció teòrica amb exemples visuals es reparteixen pàgines de llibres retirats i marcadors. S'anima a l'alumnat a una primera lectura amb calma per detectar alguna paraula clau. A partir d'aquesta se'ls anima a buscar significat, emocions, imatges poètiques o paraules que connectin entre si. Un cop seleccionades les paraules definitives, ressalten i esborren (amb retolador negre o similar) tot allò que no forma part del poema. Se'ls anima a decorar el seu full fent un dibuix o disseny visual que complementi el significat del poema. I es tanca amb una posada en comú i una lectura voluntària de poemes.
Actituds:
Fomentar l'interès per experimentar amb noves formes d’expressió poètica i visual així com l'obertura a la reinterpretació i al joc amb les paraules. Valoració de la poesia com a mitjà d’expressió personal. Respecte pel treball creatiu propi i per la resta de propostes.
Metodologia
Abans:
Abans: no és necessària una preparació prèvia.
Durant:
Durant: es seguirà una metodologia activa i creativa, centrada en l’alumne com a protagonista del seu propi procés d’aprenentatge. Es combinaran explicacions breus amb activitats pràctiques, visuals i manipulatives. L’alumnat treballarà principalment de manera individual, tot i que es fomentaran moments de posada en comú, reflexió col·lectiva i exposició final.
Després:
Recursos
Observacions