33. TOT A PUNT PER ANAR AMB BICICLETA 

Sessions: 2
Observacions:

Durada: 120
Observacions Durada:

Lloc: PATI (EN CAS DE PLUJA, UN ESPAI COBERT)
Màxim per grup: 25

Destinataris

3r educació primària
4t educació primària
5è educació primària
6è educació primària
1r ESO
2n ESO
3r ESO
4t ESO
FPB
CFGM
CFGS
1r batxillerat
2n batxillerat
ARTISTIC BATXILLERAT

Responsable/s

PENYA CICLISTA CIUTADELLA  

 

Descripció
La seguretat d'anar en bicicleta esdevé fonamental per gaudir de la pràctica esportiva amb bicicleta. En aquest taller s'ofereixen les eines i coneixements bàsics per aprendre els elements de la bicicleta, les eines i mecànica bàsica per posar-la a punt i pedalejar sense dificultats.

Objectius
1. Aprendre les parts de la bicicleta
2. Aprendre les eines de mecànica de bicicletes i les seves utilitats
3. Aprendre a identificar possibles avaries
4. Aprendre la mecànica bàsica per posar a punt la bicicleta per anar a passejar o rodar per camins


Continguts
Conceptes: 1. Parts de la bicicleta
2. Eines de mecànica bàsica
3. Dificultats i seguretat

Procediments: 1. Saber identificar les parts de la bicicleta per poder posar-la a punt per sortir
2. Identificar les eines necessàries i conèixer la seva utilitat
3. Aprendre el procediment i les accions per a ajustar i posar a punt la bicicleta

Actituds: 1. Respecte pel material
2. Bons hàbits de cura del material
3. Vetlar per la seguretat


Metodologia
Abans: Els docent ha de comunicar a les famílies que els infants que tinguin bicicleta la portin al centre educatiu, en cas de no tenir-ne s'ha d'avisar al tallerista.
Durant: Pràctica i vivencial
Després: No calen

Recursos

MaterialEquipamentAporta respoAporta centre
Qúestionaris, Diptics/trípics i altres publicacions 
CLAUS ALLEN 
INFLADOR DE BICICLETA 


Observacions