Sessions:
1
Observacions:
Durada:
60
Observacions Durada:
La durada és d'1h/2h
Lloc:
Aula amb projector, ordinador i altaveus.
Màxim per grup:
26
Destinataris
| P3 educació infantil |
| P4 educació infantil |
| P5 educació infantil |
| 1r educació primària |
| 2n educació primària |
| 3r educació primària |
| 4t educació primària |
| 5è educació primària |
| 6è educació primària |
| 1r ESO |
| 2n ESO |
| EDUCACIÓ ESPECIAL |
| 3r ESO |
| 4t ESO |
| FPB |
| CFGM |
| CFGS |
| 1r batxillerat |
| 2n batxillerat |
| EPA (educacio persones adultes) |
| famílies |
| Professorat |
| altres grups |
| ARTISTIC BATXILLERAT |
| MENORS PROTECCIÓ |
Responsable/s
Descripció
Permet a l'alumnat tenir nocions bàsiques en cas d'accident i actuar segons les necessitats de la víctima i d'acord amb els coneixements de la persona que intervé. S'ensenyarà tant el que s'ha de fer com el que no s'ha de fer. Aquesta formació serà impartida per professionals sanitaris d'emergències extrahospitalàries.
Objectius
- Conèixer els serveis d'emergències mèdiques a Menorca i com activar-los.
- Com reconèixer una emergència mèdica i actuar de manera ràpida i segura.
- Conèixer l'acrònim PAS (protegir, avisar i socórrer), cadena de supervivència i altres normes bàsiques.
- Identificar correctament una aturada cardiorespiratòria (ACR) i saber fer les compressions toràciques (RCP) amb l'ús de desfibril·lador (DESA).
- Altres recomanacions vàries.
Continguts
Conceptes:
PAS, 112, cadena supervivència, posició lateral de seguretat, obstrucció de la via aèria, desfibril·lador, RCP, primers auxilis genèrics (convulsions, ferides, etc.)
Procediments:
Maniobres de RCP
Actituds:
Metodologia
Abans:
El professorat si ho veu necessari, haurà d'haver fet una introducció del que es veurà. Es posa a disposició uns qüestionaris en línia en format joc per veure el coneixement actual dels alumnes.
Durant:
Teoria i pràctica
Després:
Es posa a disposició uns qüestionaris online en format joc per veure el coneixement post formació dels alumnes.
Recursos
Observacions