116. MIRA AMB ALTRES ULLS AL PARC I ELS SEUS HABITANTS 

Sessions: 1
Observacions:

Durada: 60
Observacions Durada:

Lloc: Hi haurà un parc triat per cada municipi.
Màxim per grup: 30

Destinataris

P3 educació infantil
P4 educació infantil
P5 educació infantil
1r educació primària
2n educació primària
3r educació primària

Responsable/s

ESCRIBANO LOPEZ ALICIA  

 

Descripció
L'activitat consisteix a fer una visita fins al parc seleccionat del municipi.

Allí mateix la responsable els esperarà i es farà una breu introducció amb preguntes molt pròximes i usuals per a ells.
Una vegada els hàgim encuriosit i el seu costat més participatiu, realitzaran 3 dinàmiques molt divertides que seran en grup i que ajudaran els nens a descobrir les diferents utilitats que ofereix un parc dins del seu municipi.

Cada dinàmica mostrarà les diferents qualitats que té un parc. Des dels qui utilitzen aquest espai i per a quin, quines són les espècies animals que l'habiten, que significa la seva absència per a tots i que propietats beneficioses ens brinda.

Amb la finalitat que els nens vegin el parc d'una manera diferent, més enllà d'un lloc d'oci i esbarjo, si no com un espai necessari per a tots nosaltres.

Així es podrà fomentar la cura i conservació d'aquests espais públics


Objectius
Generals

. Conèixer el parc i els seus beneficis
. Reflexionar sobre l'entorn i utilitats
que els donem.
. Mostrar la importància de la seva cura i
conservació

Específics

. Analitzar i identificar els diferents tipus d'éssers
vius animals i vegetals que ho habiten
. Establir un vincle emocional entre el
parc i els alumnes.
. Demostrar els beneficis que aporta


Continguts
Conceptes: Conceptuals

. Conceptes: Biodiversitat, parc urbà, diferents usos del parc, contaminació, beneficis per a la salut, qualitat de l'aire...


Procediments: Procedimentals

. Esbrinar els serveis i beneficis que ens
aporta el parc urbà
. Importància de la seva conservació i cura per
al gaudí de la població
. Protecció de les espècies animals i vegetals

Actituds: Actitudinals

. Sensibilitzar sobre el mal ús de les seves
infraestructures
. Conscienciar en els valors
. Potenciar l'esperit d'explorar i observador
. Treballar en equip.


Metodologia
Abans: Abans

. Prèviament, s'haurà de contactar amb la responsable de l’activitat per coordinar-ne el desenvolupament, l’horari i el lloc de realització.

. No és necessari que hagin vist a l'escola prèviament cap dels continguts.

Durant: Durant

- L'activitat està basada en la realització de 3 dinàmiques.
- En la primera d'elles els alumnes hauran de descobrir mitjançant una dinàmica grupal i participativa per a què serveix un parc, que ens aporten aquests espais i els qui l'habiten de manera permanent o esporàdica.
- En la segona part els alumnes mitjançant un exercici per tot el parc tipus gimcana hauran de resoldre qui viu en aquest entorn( animals ) i les seves característiques principals.
- Finalment en el següent exercici els alumnes hauran d'esbrinar com influeix la contaminació en aquests espais i com ajuden les zones verdes a mitigar-lo mitjançant dos jocs on es mostrarà d'una manera visible la contaminació. Es finalitzarà amb una reflexió sobre la importància que tenen els parcs urbans i el deure que tenim tots de cuidar-los.

Després: Després

. Podran aplicar tot l'après en diferenta espais naturals i zones urbanes.


Recursos



Observacions