76. CONEIX I EXPERIMENTA EL SUPORT DE LA VIDA 

Sessions: 1
Observacions:

Durada: 120
Observacions Durada:

Lloc: Aula
Màxim per grup: 30

Destinataris

4t educació primària
5è educació primària
6è educació primària

Responsable/s

ESCRIBANO LOPEZ ALICIA  

 

Descripció
L'activitat consistirà a fer 3 experiments.
El primer serà un senzill experiment, els alumnes fabricaran des de les seves pròpies conclusions com es distribueix l'aigua pel sòl des del moment de la precipitació.
D'aquesta manera coneixeran com influeix la infiltració i l'erosió en la qualitat de les aigües subterrànies.
Seguidament, mitjançant un segon experiment seran capaços de valorar els tipus d'emmagatzematge de l'aigua
El següent pas consisteix a analitzar l'aigua mitjançant un experiment d'allò més sorprenent i visual.
D'aquesta manera els alumnes comprendran que encara que veuen una aigua neta a simple vista pot albergar altres elements que no la fan potable per al consum humà.
Aquest taller experimental pretén que cada alumne des de la seva pròpia observació i reflexió comprengui cadascuna de les fases del cicle de l'aigua. Des de la importància que aporta la cobertura vegetal sobre el sòl a l'hora de filtrar fins al resultat del magatzematge i qualitat.


Objectius
Generals
- Estudiar l'efecte de la pluja des de la precipitació
- Analitzar els processos d'erosió i qualitat de l'aigua
- Identificar els conceptes d'una manera
conscient

Específics

- Establir un vincle emocional amb l'aigua com a element.
- Fomentar aspectes cognitius
(concentració, atenció…)
- Afavorir el treball psicomotor mitjançant la realització de treballs experimentals
- Impulsar un esperit explorador i observador.


Continguts
Conceptes: Conceptuals:
- Concepte de filtració, infiltració, erosió, escolament, microorganismes i potable
- Etapes i processos de l'aigua

Procediments: Procedimentals:
- Interpretació de diferents tipus d'aigua i sòls
- Habilitat psicomotriu
- Promoure la creativitat dels alumnes

Actituds: Actitudinals:
- Sensibilitzar sobre la qualitat de l'aigua
- Conscienciar en la presa de decisions
- Respecte sobre el medi ambient
- Treballar en equip


Metodologia
Abans: Abans:
Prèviament s’haurà de contactar amb la responsable de l’activitat per cordinar-ne el desenvolupament, l’horari i el lloc de realització, com també és recomanable que aquests
conceptes els hagin vist a l'aula.
Es manaran al centre o al docent els materials que aportaran.

Durant: Durant:
L'inici del taller experimental començarà amb una breu introducció de conceptes i preguntes sobre el cicle de l'aigua.
Seguidament, es lliuraran els materials per ferr els 3 experiments.
Els 3 experiments es realitzaran de manera grupal intentant que tots participin i siguin protagonistes de l'activitat.

Després: Després:
Es dona un qüestionari sobre l'activitat al professorat.
Podran treballar tots els conceptes apresos durant els experiments


Recursos



Observacions