63. UN BALL D'HORMONES QUE EM FA BALLAR EL CAP 

Sessions: 3
Observacions:

Durada: 120
Observacions Durada:

Lloc: Aula.
Màxim per grup: 25

Destinataris

6è educació primària

Responsable/s

TORRÀ I CANYELLES EULÀLIA  

 

Descripció
Descobrir els canvis que experimenten a la pubertat a partir del coneixement del propi cos. Canvis físics, psicològics, emocionals i socials. Que es coneguin, s'acceptin i s'estimin tal com són: em conec, m'accepto i m'estimo. Reconèixer i respectar la diversitat com a riquesa que suma. Viure el procés de la pubertat com una etapa de descobriment, creixement i enriquiment personal.

Objectius
- Conèixer el propi cos.
- Aprendre a identificar tabús, tòpics i estereotips, mites i falses creences sobre la sexualitat i les relacions.
- Perdre la por als canvis i construir una autoimatge positiva per acceptar-se tal com són.
- Aprendre a fer-se càrrec de la seva vida, amb responsabilitat i respecte.


Continguts
Conceptes: Pubertat i adolescència. Què vol dir ser adolescent?
Què penso, què sento, què desitjo?
Coneixement del cos, anatomia, i fisiologia dels genitals.
El vincle menstrual
Reproducció i sexualitat
Sexe i gènere
Sexualitat més enllà dels genitals.
Autoestima i responsabilitat

Procediments:
Actituds:

Metodologia
Abans: Abans de començar el taller es preveu una introducció per part de tutores i tutors i un cop acabat seguir treballant el que s'ha fet en el taller
Durant: Un cop feta la sol·licitud i abans de començar el taller amb l'alumnat establir contacte amb tutores i tutors per conèixer les característiques del grup i poder adaptar les sessions en funció de les necessitats. A partir dels coneixements previs de cada grup amb materials diversos estimular la participació activa del grup. Que vagin descobrint els canvis del propi cos, de les emocions, desitjos, manera de relacionar-se...
Acabades les sessions amb l'alumnat es fa una trobada amb les famílies per compartir la feina feta i poder resoldre dubtes per acompanyar de manera positiva els seus fills i filles en aquesta etapa.

Després:

Recursos

MaterialEquipamentAporta respoAporta centre
Qúestionaris, Diptics/trípics i altres publicacions 


Observacions