Sessions:
2
Observacions:
Durada:
90
Observacions Durada:
1-1.5h per sessió
Lloc:
Màxim per grup:
30
Destinataris
| 6è educació primària |
| 1r ESO |
Responsable/s
Descripció
La reproducció és el motor que ens dona la vida.
Amb aquesta activitat m'agradaria transmetre els processos que succeeixen en l'aparell reproductor durant l’adolescència per després entendre el desenvolupament de l'embaràs. Vull ajudar a visualitzar què passa dins la panxa de les dones i com succeeix un part per aconseguir resoldre els dubtes que hi pugui haver d'aquest procés tan màgic com és crear vida.
Objectius
- Diferenciar les característiques generals de la reproducció sexual i asexual.
- Identificar els canvis físics dels genitals que succeeixen durant l’adolescència
- Saber quins mètodes hi ha de protecció anticonceptiva.
- Explicar les característiques i les funcions essencials de la fecundació.
- Conèixer els elements clau que conformen el procés de gestació.
- Descriure els canvis externs i interns que es produeixen durant l'embaràs.
Continguts
Conceptes:
1) La reproducció asexual i sexual.
2) L'aparell reproductor masculí i femení.
2.1) Anatomia masculina
2.2) Anatomia femenina
2.2.1) La menstruació
3) L'anticoncepció
4) Processos de la reproducció sexual
4.1) Fecundació
4.2) Implantació
4.3) Placentació
4.4) Gestació
4.5) Part
Procediments:
1) Distinció entre la reproducció asexual i sexual a través d'imatges.
2) Diferenciació entre els dos aparells reproductors a través d'imatges, maquetes físiques i tallers d'experimentació.
3) Mostrar els diferents mètodes anticonceptius i poder tocar-los.
4) Elaboració de la seqüència de la reproducció humana a través d'imatges i vídeos.
5) Creació d'una mapa conceptual del sistema reproductor humà
Actituds:
1) Tolerància i respecte per les diferències individuals físiques entre homes i dones.
2) Interès per conèixer el funcionament del propi cos.
3) Curiositat per aquells processos del cos naturals, tant de l'home com de la dona, per arribar a donar vida.
Metodologia
Abans:
No és necessària cap preparació prèvia.
Durant:
El taller està format per dues sessions on es combinarà l'exposició de continguts teòrics sobre l'anatomia humana i la reproducció, feta per la formadora, amb dinàmiques participatives. Les dinàmiques vivencials i pels suports visuals permetran als i les alumnes comprendre amb major facilitat tot allò que s'ha explicat.
Entre sessió i sessió, es demanarà als i les alumnes que demanin com va ser el seu part per a la segona sessió, crear un debat pedagògic i resolent els dubtes que van sorgint.
Després:
No és necessari realitzar activitats a continuació.
Opcionalment, si el o la mestre ho considera, es pot posar amb contacte amb la formadora per facilitar-li més recursos per aprofundir coneixements a l'aula, si és del seu interès.
Recursos
Observacions
Les sessions poden ser donades en llengua castellana i/o catalana.
La formadora està a la disposició del o la mestre si necessita que es faci algun aclariment sobre el tema que s'ha explicat o vol rebre algun contingut més profunditat per després traspassar-ho a l'aula amb els i les alumnes.