Sessions:
1 SESSIÓ DE 2 HORES
Lloc:
FORTALESA DE LA MOLA
Màxim per aula: grup aula
Destinataris
3r educació primària |
4t educació primària |
5è educació primària |
6è educació primària |
1r ESO |
2n ESO |
3r ESO |
4t ESO |
FPB |
CFGM |
CFGS |
1r batxillerat |
2n batxillerat |
EPA (educacio persones adultes) |
Responsable/s
Núria Pons /tècnica La Mola | | |
Descripció
L’activitat consisteix en una visita a la fortalesa de la Mola i, durant el trajecte, es realitzen diversos jocs competitius i cooperatius amb
l’objectiu de seleccionar el grup dels millors candidats a futurs enginyers encarregats del disseny de la fortalesa.
Objectius
- Conèixer els diferents esdeveniments que han succeït a Menorca, especialment al
port de Maó i que han sigut determinats per a la construcció de la Fortalesa de La
Mola.
- Descobrir els espais de La Mola, conèixer alguns dels seus elements arquitectònics
i per a què serveixen.
- Conscienciar i gaudir d'un indret històric i natural, així com dels paisatges i
excel.lents vistes al port.
Continguts
Conceptes:
Coneixements: Conèixer els diferents esdeveniments que han succeït a Menorca, especialment al port de Maó i que han sigut determinats per a la construcció de la Fortalesa de La Mola.
Descobrir els espais de La Mola, conèixer què és una fortificació, per a què serveix i descobrir alguns dels seus elements arquitectònics.
Habilitats: Atenció, raonament, càlcul, coordinació, observació i enginy.
Valors: Es fonamenta la imaginació, el treball en equip, el companyonia, consciència i tolerància de la diversitat cultural.
Procediments:
Actituds:
Metodologia
Abans:
Juga culturA facilitarà prèvia activitat un document "llibret de funcionament de l'activitat" i un vídeo per endinsar a l'alumnat al context del joc.
Durant:
Dins un context fantàstic, es desenvolupa l'activitat.
L'activitat té diferents parts.
PART 1: Recorregut per alguns dels espais de la fortificació al temps que es juga amb l'imaginari. En aquesta part es descobreixen les funcionalitats de la Mola i alguns dels seus elements arquitectònics.
PART 2: Les proves del procés de selecció d'un equip de treball de dissney i construccio.
- Prova 1: Es tracta d’una gimcana històrica on els equips han d’aconseguir i ordenar els diferents episodis que han ocorregut al port de Maó.
- Prova 2: els equips han de crear una fortificació amb peces de fusta de construcció
Després:
Recursos
Observacions
PREU ENTRADA PER ALUMNE ES 1.50€
Aquesta activitat no comporta una preparació prèvia exhaustiva al centre. A l'aula es fa una preparaciò prèvia bàsica si el centre ho decideix. Juga culturA, facilita bibliografia al centre.
*L’activitat s’adapta a l’edat de l’alumnat.
*La visita no és totalment adaptada per a persones amb mobilitat reduïda. En aquest cas
es pot fer una ruta alternativa amb previ avís.
No és contínua.
Durada de l'activitat de dues hores.