Sessions:
Lloc:
Poblat de Sant Agustí Vell, es Migjorn Gran.
Màxim per aula: grup aula
Destinataris
1r educació primària |
2n educació primària |
3r educació primària |
4t educació primària |
5è educació primària |
6è educació primària |
1r ESO |
2n ESO |
3r ESO |
4t ESO |
EPA (educacio persones adultes) |
Responsable/s
David Cabré Liñán | | MUSEU DE MENORCA A MAÓ |
Descripció
Es farà un recorregut per un dels jaciments més sorprenents de l'illa. Visitarem les cases, veurem sitjots, coves i fins i tot entrarem dins un talaiot que conserva bigues de fusta de fa 3.000 anys.
Després de la visita i a peu d'un dels talaiots, farem un taller
d'elaboració de fones i entrenarem i llançarem projectils com feien
els antics foners menorquins, que van lluitar a les grans batalles del Mediterrani.
Objectius
Ensenyar a valorar i respectar el patrimoni cultural de Menorca, així com entendre què suposa la candidatura de Menorca Talaiòtica a Patrimoni Mundial de la Humanitat.
Transmetre normes bàsiques de comportament en un museu i als jaciments arqueològics.
Fomentar la tolerància i el respecte entre les cultures que han format i formen part de la societat menorquina.
Promoure el treball en equip, la reflexió i el diàleg, valorant les opinions dels altres.
Fomentar la curiositat, com a punt de partida del desig d'aprendre.
Ser crítics amb la intervenció humana en el medi, aprendre de quina manera la vida humana afecta l'entorn i adquirir hàbits i actituds de defensa i recuperació del medi ambient, així com del patrimoni cultural de Menorca.
Apreciar les diferències en el medi social i cultural que es produeixen amb el pas del temps.
Continguts
Conceptes:
La història: el temps històric i la seva mesura
Les fonts històriques i la seva classificació.
Les edats de la història.
El nostre patrimoni històric i cultural.
Reconeixement, valoració i respecte per les manifestacions culturals de les Illes Balears.
Procediments:
Exploració, manipulació i reconeixement d’objectes i matèries de l’entorn a través dels sentits i de les accions, classificant-los i percebent les seves característiques, atributs, graus, qualitats, funcions i usos quotidians, mostrant interès i iniciativa.
Actuació sobre els objectes provocant reaccions, canvis i transformacions, observant i verbalitzant els resultats i les emocions viscudes.
Exploració de l'entorn i observació i diferenciació de paisatges naturals i fruits de l'acció humana, dels seus elements i dels canvis que es produeixen en la natura, establint relacions amb el pas del temps i el clima.
Actituds:
Metodologia
Abans:
Es realitzarà un recorregut al jaciment de Sant Agustí Vell (Es Migjorn Gran).
Durant:
Visita al jaciment on veurem cases, sitjots, coves i entrarem dins un talaiot que conserva bigues de fusta de fa 3000 anys.
Després:
Realitzarem un taller de fones. Explicació de com es fa una fona i entrenarem i llançarem projectils amb aquest objecte.
Recursos
Observacions