55. APRÈN A TRAVES DEL SURFING 

Sessions: aula 2h platja 5h
Lloc: Aula i exterior
Màxim per aula: grup aula

Destinataris

3r educació primària
4t educació primària
5è educació primària
6è educació primària

Responsable/s

DAVID BLANCO DE ROJAS Surf and Clean

 

Descripció
Les activitats es feran amb la col·laboració de l'escola local STAND UP PADDLE - PADDLE TOUR MENORCA-
Aula: Sessió de 2 hores es presentarà el -surfing-perspectiva de mediambient i transformació social.
Platja: Sessió de 5 hores dividida en dues parts, a/ciencia citutadana b/ bautismes de surfing.
Introduir valors madiambientals d'aquesta practica.
Trasmetre la cura de la mar.


Objectius
- Introducir el Surfing como un deporte más en la educación formal.
- Introducir un enfoque de transformación social y medioambiente asociado a los valores de esta práctica.
- Transmitir cultura de mar.
- Obtener propuestas y resultados medibles en el ámbito de la preservación y la sostenibilidad.


Continguts
Conceptes: Què és el Surfing?
Escull la teva modalitat.
Per què és més que un esport?
Quins són els seus valors?
Quina és la relació entre la mar i surfista?
¿Quan ets surfista? Com preparar-te per als baptismes?
Com pots defensar el mar?. 3. Actituds L'objectiu és que l'alumnat descobreixi una nova modalitat esportiva, s'enamori de la mar, obtingui una major cultura marina i s'activi en la defensa d'aquest medi natural.

Procediments: Procediments Aprenentatge per descobriment i connexió amb ells / es mateixos / es i amb el mar mitjançant una pràctica lúdica.
Actituds: 3. Actituds L'objectiu és que l'alumnat descobreixi una nova modalitat esportiva, s'enamori de la mar, obtingui una major cultura marina i s'activi en la defensa d'aquest medi natural.

Metodologia
Abans: - Posem a disposició dels centres de primària una plataforma en línia amb contingut que poden utilitzar al llarg de tot el curs.
Durant: Es realitzarà una activitat de ciència ciutadana a la platja i un baptisme de la modalitat de surf (Stand up paddle)
Després: - L'alumnat podrà proposar mesures per millorar la seva relació amb el medi marí, la relació del seu centre de primària, de l'escola de surf i de l'ajuntament.


Recursos

MaterialEquipamentAporta respoAporta centre
Nosaltres aportem:Ordinador
 Càmeres fotogràfiques i / o mòbils. (Aporta l'alumnat)
Plataforma virtual de l'Fesurfing. 6 mòduls didàctics disponibles per a l'aula. Bosses de jute i fulles o app per ciència ciutadana. Material complet d'Surfing per baptismes esportius.  


Observacions

La sesión en el aula se podría adaptar por una sesión de video y/o utilizar la plataforma de formación de la Fesurfing.
En cualquiera de los casos dicha plataforma quedará disponible para el profesorado de los centros que se sumen al proyecto, pudiendo hacer uso de la misma a voluntad durante todo el curso.
La plataforma ofrecerá recursos para otras asignaturas diferentes a educación física.
Las sesiones fuera del aula trataran la seguridad y el conocimiento de la playa como sistema dinámico.
Se completará el contenido con una caracterización de residuos adaptada a la edad y con conocimiento del medio. Los bautismos incluyen 4 áreas: físico, técnica, lectura de mar y vínculo con el mar.
También queremos crear una red de colaboración entre escuelas de primaria, profesorado, escuelas de surfing/sup y ayuntamientos que ofrezca cada año resultados medibles en cuanto a conservación.