Sessions:
1 TALLER 1 SESSIÓ DE 90MINUTS
Lloc:
AULA
Màxim per aula: grup aula
Destinataris
5è educació primària |
6è educació primària |
Responsable/s
Associació Visibles | | “Cambiando el Cuento” |
Descripció
En aquest taller pretenem crear una actitud crítica entre els alumnes per qüestionar la realitat social en què viuen. Que es qüestionin també les creences i els rols de gènere estereotipats tan interioritzats i tractin de conèixer la veritable complexitat del problema. Utilitzam el format audiovisual per mostrar experiments realitzats sobre rols i estereotips de gènere. Sobre aquestes visualitzacions, fomentam moments de reflexió i el posterior intercanvi d'opinions dels alumnes. Finalment, fomentam la creativitat creant una història lliure d'estereotips sexistes a partir d'un conte tradicional.
Objectius
Empoderar l'alumnat participant als tallers i creadors de la història com a agents actius de canvi en temes d'igualtat.
Continguts
Conceptes:
Igualtat a l'educació. Creim que l'educació és l'eina més poderosa i revolucionària per fomentar la promoció d'una cultura d'igualtat, bon tracte i lluita contra la violència de gènere.
Procediments:
És decisiu que es promogui la dona, que la seva imatge sigui positiva i que s'estengui el rebuig al sistema patriarcal i al masclisme.
Actituds:
Metodologia
Abans:
Participativa i integradora ja que les persones usuàries d'aquest taller són agents actius en la construcció del coneixement, així no romandran com a meres receptores de la informació.
Durant:
Busquem fomentar l'aprenentatge globalment, a través d'una actitud crítica i de reflexió.
Després:
Hi ha la possibilitat d'editar i publicar els contes realitzats al taller.
Si això fos possible, faríem una presentació del conte a cada centre educatiu i amb tots els alumnes i les alumnes participants a la jornada.
Recursos
Observacions
Durant els mesos de maig i juny del 2024
Olalla Trigo, integradora social i experta en coeduació afectivosexual i en intervenció social davant la violència de gènere.
No cal una preparació prèvia per part del centre educatiu.
Hi ha la possibilitat d'editar i publicar els contes realitzats al taller.
Si això fos possible, faríem una presentació del conte a cada centre educatiu i amb tots els alumnes i les alumnes participants a la jornada.
S'ha de fer una previsió pensant en el correcte desenvolupament de l'activitat del mínim de participants necessari i del màxim.
En cas que hi hagi normativa concreta que afecti el nombre màxim de participants aquesta previsió pot veure's afectada.